حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

علی صالح‌آبادی، سفیر جدید ایران در قطر و رئیس کل سابق بانک مرکزی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۱۹۹۷۷۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
علی صالح‌آبادی، سفیر جدید ایران در قطر و رئیس کل سابق بانک مرکزی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
علی صالح‌آبادی از چهره‌های اصولگرای عرصه سیاست و اقتصاد ایران است که بیش از ۲ ماه پیش به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر منصوب شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی صالح‌آبادی متولد ۱ شهریور ۱۳۵۷ در سبزوار، اقتصاددان، سیاستمدار و بانکدار ایرانی است که سفیر کنونی جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر می‌باشد.

وی‌ نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود که پس از آن، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران شد. صالح‌آبادی در دولت سیزدهم رئیس کل بانک مرکزی ایران شد. همچنین، مدیرعاملی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از دیگر سمت های او بوده است.

این استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) حدوداً یکسال بعد از تصدی سمت دبیرکلی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران و براساس قانون بازار اوراق بهادار که در سال ۱۳۸۴ تصویب شده بود، سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه تأسیس کرد و خود با تصویب شورای عالی بورس به مدت حدود ۹ سال مسئولیت این سازمان را برعهده داشت. صالح‌آبادی در ۲۵ آذر ۱۳۹۳ مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران شد.

علی صالح‌آبادی در ۱۴ مهر ۱۴۰۰ با تصویب هیأت وزیران و حکم آیت الله رئیسی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم منصوب شد. وی در طول ریاست بر این بانک با نوسان ارز مواجه بود و نرخ دلار آمریکا را از محدوده ۳۰ هزار تومان تحویل گرفت و در نهایت با دلار ۴۲ و ۴۳ هزار تومانی، از این پست استعفا داد. استعفای او در جلسه ۸ دی ۱۴۰۱ هیأت دولت پذیرفته شد و محمدرضا فرزین به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی جایگزینش شد.

از اقدامات صالح آبادی برای کنترل نرخ دلار آمریکا ایجاد بازار توافقی ارز بود که صرافان در این بازار اقدام به خرید و فروش ارز با نرخ توافقی می کردند. همچنین تمام اشخاص حقیقی می توانستند حداکثر تا ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن با این نرخ از تمامی صرافی ها مجاز تهیه کنند.

صالح آبادی ۱۲ مهر سال جاری با حکم وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران منصوب و تهران را به مقصد دوحه ترک کرد. وی هم اینک ریاست هئیت مدیره کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران را به عهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->